INFÖR ESC 2010 OSLO!!!

Nu börjar det!!! Nedräkningen!!! Jag känner pirret i kroppen!!!

Nu får vi lyssna och titta på alla bidrag till Eurovision Song Contest 2010!!! Den största tävlingen av dom alla!!!

SVT 1, Tisdagar, 20:00 I 4 veckor får vi höra Maries, Lena Phs, Thomas (m.fl.) personliga betyg på alla låtar!

Men här kommer mina betyg!

Semifinal 1!

1. Moldavien.

Tempot var bra, och det var väl det. 2,5 poäng av 5 möjliga.


2. Ryssland.

Nej fy säger jag bara. Gå o klipp er och skaffa er jobb!!! 0 poäng.


3. Estland.

Riktigt tråkig låt, har inget o säg om denna låt faktiskt.. 0 poäng.

4. Slovakien.

Nu börjar det lika schlager, men ändå inte. Helt okej. Behaglig. 3 poäng.


5. Finland.  

Jag tycker i o för sig att finska språket är ganska vackert, men det känns som de har försökt att härma Alex Ryback. Nej gillar detta inte, eller jag gör jag det?, vet inte! Nej, bort med fiolen och sätt på er skorna. 1,5 poäng.


6. Lettland.

What for!!!?? ska jag ge denna låt någon poäng överhuvudtaget! Lär dig engelska du din blonda bimbo! Nej, bort med den. 0 poäng.


7. Serbien.

Nej, jag klarar inte mera folkmusik. Och hur ser pojken UT egentligen!?? Eller flickan... ?? I don´t know! Känner mig besviken på Serbien som vann senast 2007 och brukar ha koll på vad som går hem i Europa! Konstig låt! Men den får 2 poäng.


8. Bosnien-Hercegovina.

Nej, det känns för mycket Andreas Jonsson det här. Å han gillar jag inte. En klar kisspauslåt! 0.5 poäng.


9. Polen.

Denna kille var med i polska IDOL, men kom inte så långt. Jag förstår varför. Ingen utstrålning alls. Alltså en schlagerlåt ska inte vara så här dyster! Det funkar inte, inte på mig i alla fall! 1 poäng

I de stora hela är jag grymt besviken. En 3:a var det bästa för idag. Det finns bara en sak och göra och det är att längta och vänta till nästa Tisdag!! Får hoppas på bättre låtar då!!

Panelens tyckte Lettland var bäst... men det får stå för dom!

En grym sak är i alla fall att jag sprang 15 KM igår!
Har jätteont i benen idag men vad härligt det är!!

Ha det gött!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0