Mina betyg från den 1:a deltävlingen!

Här kommer MINA personliga betyg på alla nummer från den första deltävlingen i Melodifestivalen 2010 6 Februari Ö-vik.

1. Ola- Unstoppable.

Jag hade större förväntningar på Ola. Han brukar ju köra superbra låtar. Men denna låt gillade jag inte. Han var alldeles för kaxig och hans knullrufs i håret störde mig...
2 poäng av 5 från mig.

2. Jenny Silver fd. Öhlund - A Place to stay.

Såååååååååååå booooooooooooring. Kisspauslåt.
0 poäng

3. Linda Pritchard - You`re making me hot-hot-hot.

Bra låt synd att hon inte kan sjunga så bra.... Såna här låtar med en nästan naken tjej brukar gå hem i Eurovision, framför allt i öststaterna....
Men hon glömde nog bort att att hon måste vinna den svenska uttagningen först...
3 poäng o det mest för låten i sig var bra

4. Pain of Salvation - Road Salt

Tråkig låt. Genom hela låten väntade jag på refrängen. De här grabbar är från mitt Älsklingstuna o de kan ju stanna där tycker jag.
0 poäng

5. Anders Ekborg - The Saviour

Hallå!!! Detta är melodifestivalen inte någon jävla musikal. Anders har en bra röst tycker jag men denna låt var inte bra.
1 poäng för att han vågade

6. Jessica Andersson - I did it for love

Jag gillar Jessica som artist. Men såna här tråkiga ballader gillar jag inte i schlagersammanhang. Så Jessica, släpp honom och gå vidare för fan, det finns någon annan kille åt dig där ute. Jag LOVAR!!!
1 poäng.

7. Frispråkarn - Singel

Å men gud alltså. Jag skulle skämmas ihjäl mig för att vara svensk om vi skulle skicka iväg detta bidrag till Oslo.
Platsar dock på en nattklubb bland omogna 20-åringar.
0 poäng.

8. Salam Al Fakir - Keep on Walking

Om man ska ha piano på scenen i eurovision ska man kunna sjunga som Dima Bilan, som 2006 sjöng Never let you go för Ryssland. Dette gjorde inte Salem. Okej låt ändå. Men jag gillar egentligen inte honom.
2 poäng.


*Hade jag fått bestämma hade bidrag nummer 3 och 8 gått till globen och bidrag nummer 1 och 6 till andra chansen.
Kort sagt kan jag bara säga att jag är grymt besviken på denna här första deltävlingen. Om nästa deltävling inte blir bättre slutar jag nog att titta.

Kommentarer
Postat av: jennifer

haha d va ju ingen som fick bra betyg av dej ju.

va d bara skit eller?

2010-02-07 @ 14:36:04
URL: http://rovardotter.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ja, det var bara skit! hehe

2010-02-08 @ 09:14:09
Postat av: Maria Persson

Hahaha! Fi satan! Vilka sköna kommentarer...jag håller med dig i det mesta faktiskt...tyckte dock att Salems låt var bäst...:) Puss...pekagukka!

2010-02-11 @ 03:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0