Nu är jag framme!

Ja, jag kom ju hit igår! Kommer aldrig att glömma den här resan!

Upp vid 5-tiden på lördagmorgonen!
Det snöar ute, hoppet finns hos mig! Jag SKA liksom hem idag!

7:20 drar jag väskor o barnvagn på en oplogad cykelbana till bussen som tur är, är försenad. Kommer till stationen, många tåg är inställda, MEN INTE vårt tåg. Det går bara 15 min för sent.
Men så stannar vi i Herrljunga, och blir stående i 2 timmar. Rälsväxlarna har frusit. Vi åker vidare i snigelfart mot Katrineholm... stannar flera, flera gånnger på vägen... Lukas har gott mod, jag med.
Jag var inställd på att denna resa skulle bli jobbigt, vi käkar den lunch vi hade med oss. Leker med legodjur, målar och läser böcker. Lukas hittar en tjej på 14 månader i samma vagn o leka med. De byter leksaker.
Stop igen i Hallberg, inte lika länge denna gång. Lukas börjar tröttna... vill inte sitta still.
Vi går resturangvagnen, jag får välbehövligt kaffe. Lukas springer runt...

Vi åker från Hallsberg, inte långt kvar nu till Katrineholm. Ungen spyr... Mamma torkar o byter kläder. Andra människor kommer med papper o servetter. TACK ALLA FINA MEDMÄNNISKOR!!!

"pling" nästa Katrineholm... Klär på oss, mössa vantar overall halsduk, hela köret... Packar ihop går mot utgången.
Vi stannar, annat tåg på perrongen som inte kommer loss... Vi blir stående, Lukas är för varm, av med alla kläder... en halvtimme står vi i en liten lucka mellan vagnarna. Kommer UT!!!!
Får en ersättningsbuss! Åker mot E-tuna. Bara en timme kvar nu!
Bussen går sönder mitt ute i skogen! Ny buss åker från K-holm, den kommer ganska så snart! Åker vidare, Lukas somnar!
Kommer fram! Kommer hem! Ser pappa!
Åker hem o äter!
Pappa 50 år! Nu är det fest!
Klockan är 17:00!!
Ge mig en öl!

Kommentarer
Postat av: åza

fyfan vad jobbigt! :O

2010-02-21 @ 13:30:45
URL: http://deardiario.blogg.se/
Postat av: jennifer

fy fasiken sicken resa...

hoppas att d går bättre att ta sig tillbaka till göteborg!! syns på onsdag!

2010-02-21 @ 19:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0