Idrottsgalan!

Mycket känslor tittar sig fram i mig när jag ser på Idrottsgalan, även detta år. Även fast den inte var alls lika bra som vanligt. Ugglas hån mot Norge föll inte mig i smaken, jag ÄLSKAR Norge, norskor och norrmän!

Kul att jämföra vinnarna mot dem som jag trodde på....

ÅRETS KVINNLIGA IDROTTARE

Emma Johansson – (Cykel)
Helena Jonsson – (Skidskytte) VINNARE
Lisa Nordén – (Triathlon)
Sarah Sjöström – (Simning) Hejade jag på!


ÅRETS MANLIGE IDROTTARE

Zlatan Ibrahimovic – (Fotboll) VINNARE
Gustav Larsson – (Cykel)
Henrik Stenson – (Golf)
Robin Söderling – (Tennis)


ÅRETS LAG

Lina Andersson & Anna Olsson – (Längdskidåkning)
Svenska Bandylandslaget, herrar – (Bandy)
Svenska Fotbollslandslaget U21, herrar – (Fotboll)
Robert Karlsson & Henrik Stenson – (World Cup, Golf) VINNARE



ÅRETS LEDARE/TRÄNARE

Staffan Eklund – (Skidskytte) VINNARE
Carl Jenner – (Simning)
Jörgen Lennartsson & Tommy Söderberg – (Fotboll)
Pär Mårts – (Ishockey)


ÅRETS NYKOMLING

Daniel Berta – (Tennis)
Rasmus Elm – (Fotboll)
Marcus Eriksson – (Bilsport)
Jonas Jerebko – (Basket) VINNARE


ÅRETS PRESTATION

Therese Alshammar – (Simning)
Zlatan Ibrahimovic– (Fotboll)
Anna Nordqvist – (Golf)
Sarah Sjöström – (Simning) VINNARE


ÅRETS IDROTTARE MED FUNKTIONSHINDER

Dövbasketlandslaget, damer – (Basket)
Anders Olsson – (Simning) VINNARE
Nicolina Pernheim – (Judo)
Anna Polivanchuk – (Simning)


4 AV 7.... DET VAR DÅLIGT AV MIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0